پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي

ایرانگردی

مراسم تجلیل از فیلمنامه نویسان با طعم انتقاد

هفتمین شب فیلمنامه نویسان سینما با معرفی برترین های شاخه های مختلف با انتقاد مدیر عامل خانه سینما به برخی بی اخلاقی ها برگزار شد. 

به گزارش آی فیلم، شامگاه سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه، هفتمین شب فیلمنامه نویسان با حضور هنرمندان سینما در خانه سینما برگزار شد.

در ابتدای مراسم رضا مقصودی فیلمنامه نویس و کارگردان سینما نیز در سخنانی بیان کرد: در گذشته با خود می گفتم اعضای هیات مدیره کانون فیلمنامه نویسان چرا هیچ کاری نمی کنند، اما امروز می دانم کار صنفی کردن در این تاریخ و جغرافیا چقدر سخت است و برگزاری این برنامه کار بسیار مهم و قابل تقدیری است.

منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما  در صحبت های انتقادی خود گفت: ۲ خبر خوب برای شما دارم؛ اول پذیرفتن ریاست جشن بزرگ سینما از سوی علی نصیریان است و دوم پیروزی پرسپولیس.

وی افزود: مناسبت امروز سپاس از شراره اصلی یک فیلم است. چگونه می توان صاحب یک سینمای بالای ۱۰۰ سال باشیم اما نشانی از شاهنامه در این سینما نباشد؟ نسبت ما به عنوان سینماگر با شاهنامه چگونه است و تا چه اندازه با آن آشنا هستیم. شاهنامه در کنار ما است و هیچ استفاده ای از آن نمی کنیم و این مساله قابل قبول نیست.

این سینماگر با اشاره به اینکه سینمای ایران دائما مورد اتهام است، گفت: چه کسی باید از حیثیت سینما دفاع کند؟ متاسفانه عده ای فکر می کنند سینمای ایران باعث طلاق، اعتیاد و یا اختلاس های میلیاردی در جامعه است ولی ما برابر این نظرها سکوت می کنیم. حتی سال گذشته یک مرکز تحقیقاتی تشکیل داده و سینما را زیر سوال بردند ولی هیچ کس صدایش در نیامد.

وی بیان کرد: آیا ما به عنوان فعال صنفی نمی توانیم بین مسائل و شبه مسائل تفاوت قایل شویم؟ چگونگی برگزاری جشنواره و اینکه چه کسی وام گرفته است، مهم است؟ این سینما در طول سال های گذشته با صبوری راه خود را رفته است. ما گاهی خودمان را به نشنیدن می‌زنیم زیرا هیچ کدام از ما عاشق جنجال نیستیم اما اگر نتوانیم درباره ایرادات خود صحبت کنیم از جای دیگری با صدای بلند این ایرادات را فریاد می زنند.

مدیر عامل خانه سینما بیان کرد: خانه سینما حق ایجاد مرز و تفکیک بین اعضای خود را ندارد زمان جداسازی ها به پایان رسیده است. رشد و پیشرفت سینمای ایران و موج تمایل مردم مسئولیت سنگینی روی دوش ما گذشته است ولی خیلی ها تمایل ندارند این مسئولیت بر دوش ما باشد و می خواهند در این کار شکاف ایجاد کنند و فکر می کنم که باید در این زمینه خود را آماده مواجه شدن با یک موج کنیم.

پس از صحبت های شاهسواری، لوح تقدیر بهترین دیالوگ‌نویسی به بهنام بهزادی برای فیلم «وارونگی» تقدیم شد.

جایزه بهترین پیرنگ داستانی به فیلمنامه «اسرافیل» از آیدا پناهنده و ارسلان امیری اهدا شد.

همچنین فیلمنامه «برادرم خسرو» نوشته احسان بیگلری و پریسا هاشم پور  برای بهترین شخصیت پردازی لوح تقدیر دریافت کرد.

در پایان لوح تقدیر بهترین فیلمنامه به «فروشنده» نوشته اصغر فرهادی اهدا شد.

غ.ن/ط ه

این مطلب را به اشتراک بگذارید